Een speciaal dagje voor mijn opa - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Bjarneopreis - WaarBenJij.nu Een speciaal dagje voor mijn opa - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Bjarneopreis - WaarBenJij.nu

Een speciaal dagje voor mijn opa

Blijf op de hoogte en volg

21 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland


Toen ik vanochtend in de kiwiexperience stapte onderweg naar de Bay of Islands zat de sfeer er al meteen goed in. Veel leuke mensen in de bus waar ik wel goed mee kon opschieten.

In de bus kregen we allerlei programma's voor geschoteld waar we uit konden kiezen om op de Bay of Islands te doen. Toen ik zag staan dat je voor $90 vier uur kon vissen was ik meteen om. Ik moest meteen aan opa denken, omdat we vroeger elke zomer als ik bleef logeren met z'n tweetjes gingen vissen bij Eeuwsum. Dat is er de laatste jaren helaas niet van gekomen, maar ik had hem al belooft dat ik deze zomer weer een weekje langs kom. Ik besloot dus om vandaag te gaan vissen voor hem.

Ik stapte als eerste op de boot, en stelde me voor aan de 'schipper'. Hij had vanochtend al een goede ochtend gehad en hij was benieuwd wat we de middag nog zouden vangen. Even later klom er ook een man aan boord zonder onderbenen en en vriend van hem, en tot slot nog twee Russen en een engels stelletje. Toen de boot begon te varen keek ik mijn ogen uit, wat een prachtig gebied! overal liggen eilanden en eilandjes, ik voelde me net alsof ik mee deed aan expeditie robinson en op een van die eilanden werd gedropt. Na een half uurtje te hebben gevaren gingen we vissen.

Het aas was kleine inktvis of kleine door midden gesneden vissen. Toen de man naast mij beet had en de vis boven water haalde riep hij: 'ah, its just a baby'. hij haalde het eraf en gooide hem terug in het water. Dat verbaasde me nogal, want als ik en opa zo'n vis uit de gracht van eeuwsen haalde waren we daar nog weken over na aan het praten. maar goed toen uiteindelijk de kanjers uit het water werden gevist en de hengels bijna 180 graden gebogen stonden begreep ik dat ze daar niet tevreden mee waren. Ik had een zeldzame tik, vond de schipper. Het was de bedoeling dat we op 'snappers' gingen vissen, maar ik had vijf keer een 'Kingfish' aan de haak. Ik heb nog niet kunnen opzoeken wat voor vissen het zijn maar ik kreeg dus al snel de bijnaam; De kingfisher. Het was jammer dat de schipper alle kingfish weer terug het water in gooide want die waren niet te eten zei die. Ik heb nog een kabeljauw uit het water gehaald, die mocht ik wel houden. Als ik er nu op terug denk heb ik helemaal geen een 'Snapper' aan de haak gehad, maar de andere hebben er genoeg uit het water gehaald!

Ik heb duidelijk niet de zee genen van mijn opa want na drie uur op golvend water te staan begon ik toch langszaam zeeziek te worden. Het kan ook komen omdat ik niet goed geluncht had maar ik begon aardig misselijk te worden. Maar aangezien we midden op zee waren had ik geen keus, ben dus maar zittend door gaan vissen en af en toe wat water gedronken. verder niks ergs.

Toen we weer terug waren werd de gevangen vis verdeeld, en ik ben met de zak naar de overkant van de straat gelopen, daar kon je in een restaurantje je eigen gevangen vis laten klaarmaken! Heerlijk, ik had al een paar weken geen vis meer gehad, en nu had ik heel veel VERSE vis. Dat deed mijn misselijkheid weer goed!

De tweede dag in de bay of islands heb ik nog een hele dag gekayakt, heel mooi om te doen. 's ochtends waren we met een hele groep maar 's middags was ik alleen met de leidster, we waren naar een eiland gekayakt en ze heeft me een hoop over de geschiedenis van het gebied geleerd en ze heeft me geleerd om oesters open te krijgen en… ja, om ze te eten. ik had ze nog nog gehad, maar ze zijn vrij goed te eten.

verder heb ik me wel goed kunnen vermaken, ik nog met een groep van de hostel een basebal toernoetje gespeeld op het strand, het is gek hoe snel en hoe veel verschillende mensen je leerd kennen. zoveel verschillende landen en verhalen.

  • 21 Maart 2014 - 08:24

    Mam:

    Zo te horen weer veel nieuwe ervaringen opgedaan. Het klinkt fantastisch.
    En ieder zo zijn talent he. Maar zover ik weet is varen en niet zeeziek worden ook gewoon wennen. Dus gewoon meer doen dan. Foto's
    En veel plezier met je reis naar het zuiden!

  • 21 Maart 2014 - 18:28

    Isabel:

    Wow bjarne echt leuk om je verhalen te lezen. Wat een ervaringen doe je daar op. Geniet ervan

  • 21 Maart 2014 - 23:29

    Paulien:

    Opa zal trots op je zijn, kingfisher! X paulien

  • 23 Maart 2014 - 14:12

    Egbert:

    Bjarne, zie mijn reactie onder het kopje skydive.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Actief sinds 27 Feb. 2014
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 5795

Voorgaande reizen:

01 Maart 2014 - 31 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: