Land inzicht - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Bjarneopreis - WaarBenJij.nu Land inzicht - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Bjarneopreis - WaarBenJij.nu

Land inzicht

Blijf op de hoogte en volg

07 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland


Ik zat in het vliegtuig en in de verte zag je het eiland langzaam op je afkomen. Toen ik het eiland zag kreeg ik een gevoel alsof ik thuis kwam. Ik was trots dat ik de stap had gemaakt en dat ik nu eindelijk boven het eiland vloog waar ik altijd al had willen zijn.

De taxirit van het het vliegveld naar de hostel was al geweldig, de sfeer in dit land in onbeschrijfelijk, iedereen is zo vriendelijk. De taxichauffeur gaf me een extra rondje zodat ik alvast wat mooie plekken zag, en jahoor ik keek mijn ogen uit. Overal waren heuvels en houten huizen. En toen we over een grote heuvel reden kwam de grote stad Auckland inzicht. Fantastisch gezicht met alle haventjes en gebouwen.

Ik weet niet wat dat is met mij, maar ik ben niet goed in inchecken! Ik had in Nederland een programma geboekt waarbij ik de eerste 7 dagen in een hostel zou slapen. Ik had alles al gekregen. maar toen ik bij de receptie aankwam stond ik niet in de computer, ik kreeg van hun gratis wifi zodat ik online wat dingen kon regelen. na drie keer iets anders te hebben moeten printen was het het dan toch gelukt. Het probleem was dat ik de overnachtingingen niet had bevestigd (weer wat geleerd).

Korte omschrijving waarin ik slaap. Het hostel heeft 7 verdiepingen, je hebt kamers met vier personen 6, 8 en 10. ik slaap in een kamer van 8 en het leuke is dat je elke dag bekant andere kamergenoten hebt. Veel backpackers slapen hier namelijk maar een nacht. Er zit een duitse jongen op mijn kamer die al een halfjaar in nieuw zeeland heeft rondgereisd maar nu ook voor het eerst in Auckland is. Verder zitten er nu ook twee leuke engelse meiden waarme we donderdag op stap zijn geweest.

Ik zit hier nu bijna twee dagen en het is heerlijk. Ik sta op, koop mijn ontbijtje, loop een stukje door de stad naar de haven en ga dan op een bankje in de zon (gevoelstemperatuur 30 graden) mijn ontbijtje opeten. smiddags loop ik door de stad en ik ben woensdag met die duitse jongen naar de aucklandtower geweest. Ik met mijn hoogte vrees. blijft lastig.
Het enigste nadeel hier is dat het in de steden duur is.

De stap avond
jongens, jullie weten het ik, ik hou van spelletjes tijdens het drinken. We deden mee met een kroegentocht, en tijdens de tocht werden er vier prijzen verdeeld ter waarde van $1000
De duitse jongen had een skydive gewonnen door een koekje op je voorhoofd te leggen en vervolgens zonder je handen te gebruiken het koekje in je mond proberen te krijgen.
De vierde prijs, een rondtrip door heel Nieuw-Zeeland. De omroeper riep om dat eerste vier mensen die naast hem stonden mee mochten doen met het eindspel. gelukkig stond ik in de buurt, so i was in! We moesten steeds verschillende opdrachten doen en steeds viel er één af.
De eerste opdracht, Krijg een 2 dollar munt vanuit het publiek. gelukt
De tweede opdracht, krijg een condoom van iemand uit het publiek. gelukt
De derde opdracht. Krijg een aansteker van iemand uit het publiek. De eerste vijf mensen die me tot nu hadden geholpen schudden allemaal met zijn hoofd, ik dacht shit deze ga ik verliezen, oppeens tikt een secerity mij op mijn rug en knipoogd, ik kijk in zijn hand en jawel hoor een aansteker. gelukt
De vierde opdracht, krijg een sok van iemand uit het publiek. gelukt
De finale, ik moest de sok over een groot glas water doen en het water door de sok heen opdrinken. juist, ik dacht hetzelfde. maar goed ik had al wat gedronken en ik kon iets moois winnen, so i dont care.
Ik dronk het glas water snel achterover, vervolgense moest ik de sok eraf halen en het glas op z'n kop houden. terwijl ik dat deed zag ik nog een klotje water uit het glas vallen. De dj zag het ook, en helaas ik had verloren.

  • 07 Maart 2014 - 08:33

    Meriam:

    Helemaaal top zo te horen.

  • 08 Maart 2014 - 21:50

    Egbert:

    He Bjarne, altijd scherp blijven, het klontje zat natuurlijk al in het glas !!
    Wel een leuke ervaring en belevenis. Geniet en nooit met mate !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Actief sinds 27 Feb. 2014
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 5798

Voorgaande reizen:

01 Maart 2014 - 31 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: