eerste week, Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Bjarneopreis - WaarBenJij.nu eerste week, Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Bjarneopreis - WaarBenJij.nu

eerste week, Auckland

Blijf op de hoogte en volg

10 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Ik heb vrijdag mijn pakket gekregen waar ik me in Nederland voor op had gegeven. Ze hebben me de belastingformulieren gegeven en we zijn naar de bank geweest. Ik heb nu een kiwi bankrekening, nu nog werk…

Ik heb toegang gekregen tot een vacaturesite, en ik zat in het begin nogal te twijfelen over wat voor baantje ik zou nemen. Ik zou graag een keer als bartender ofzoiets dergelijk willen werken, maar overal waar ik kijk moet je al een hoop ervaring hebben. Ik ben nu dus maar opzoek naar een baantje als fruitplukker. Helaas willen de boeren (kiwi & wijn) dat ik meteen kan beginnen. Maar ik heb nog een paar plannen (zie hieronder) voordat ik echt begin met werken. Ik verwacht rond 31 maart te beginnen. Nu moet ik nog een adress vinden.

Zaterdag avond rond 20:00 lag ik even in bed en ik was redelijk moe. Ik was van plan om even een pilsje te pakken in de eerste kroeg waar ik donderdag was begonnen maar ik begon te twijfelen. Ik realiseerde dat een van de hoofdredenen van dit avontuur was dat ik sociaaler/spontaner moest worden dus vooruit, ik ging toch maar een pilsje pakken.
De avonden dat je niks verwacht of juist verwacht dat je vroeg thuis bent zijn het mooist!
In de eerste kroeg zat ik in het begin rustig alleen een pilsje te drinken, totdat een groepje meiden en een jongen mij vroegen om met hun op de foto te gaan. En ik leerde de meiden en de jonge kennen en we hebben de hele avond met elkaar doorgebracht (tot 4:00). HEt was een hele leuke avond.

Ik kan elke ochtend lekker ontbijten bij een koffiebar op de hoek van de straat. Na het ontbijt ga ik nog steeds naar de haven om op een bankje in de zon om me heen te kijken. Er ligt om de twee dagen een ander gigantisch cruiseschip en je ziet dus voornamelijk gepensioneerde/bejaarden voorbij lopen. meestal doe ik me ogen dus lekker dicht en ga ik bedenken wat ik die dag ga doen.

Ik ben zo'n TNDO jongen (TAKE NO DAYS OF)
Ik moet en zal elke dag moeten trainen, beter zijn dan dat ik gisteren was. Mijn opa had gezegt dat ik mijn lichaam goed moest bijhouden en dat zal ik dan ook zeker doen. Ik ren elke dag 5 km naar een park. In het park doe ik 2 uur kracht en lenigheids oefeningen en ja dat voeld goed. Ik ben verslaafd aan dat moment van een training dat elk spiervezeltje in je lichaam schreeuwd om op te houden.
De trainer van Usain Bolt noemt dat HET MOMENT DAT ER GEEN WEG TERUG MEER IS, ik noem het net zoals Mohammed Ali, het moment dat de training pas echt begint en je jezelf onderscheid van de rest.
Ik heb vandaag (maandag) een mountainbike gehuurd en ik ben de bergen in gegaan. Het was geweldig! het uitzicht de krekels op de achtergrond. Trouwens best even wennen om links te fietsen, ik weet nog steeds niet of links hier ook voorang heeft. En ook hier waren er momenten dat je HET MOMENT tegen komt, op de fiets is het altijd zo mooi, want je fiets dan een hele steile berg op en je trapt je echt helemaal leeg maar je gaat maar 5 km/u. Maar als beloning heb je een geweldig uitzicht en ten tweede mag je daarna naar beneden.
Om mijn vader en moeder niet ongerust te maken ben ik niet harder dan 55 km/u naar beneden gegaan en ja ouders, ik droeg een helm ;)

Een groot nadeel hier is dat als je thuiskomt rond etenstijd er geen eten op tafel verschijnt. Het is hier ook nog eens duur, dus mijn portomonee raakt sneller leeg dan verwacht. ik heb een pot nutella gekocht en ik koop meestal een stokbrood per dag. Bij Fitfocus heb ik geleerd dat in wit brood veel minder voedingsstoffen zitten dan in bruin brood, maar het rare is dat je hier amper bruin brood hebt, je kunt hier alleen één soort bruine broodjes kopen. s'avonds eet ik verschillend. twee komen nuddles, soms chicken mcnuggets met wat frietjes, wortels, broodjes gezond, spaghetti. Hier zit dus nog enige verbetering in!

MIjn plannen
Ik ga woensdag naar Kirsten, en ik hoop dat ze me meeneemt naar een turnvereniging. Maandag ga ik met de Kiwiexperience naar de Bay of ilands, dit staat bekend om de mooie stranden en hopelijk kan ik hier in het wilt met dolfijnen zwemmen. een andere nederlander die ik had gesproken had dat deze week gedaan.
Na de bay of ilands ga ik met de kiwi expience verder naar het zuiden van het noorder eiland. hier zal ik dan rond eind maart zijn, en hopelijk kan ik dan in deze regio aan de slag bij een fruitboer.
lets hope.

ohja, mijn engels gaat echt met stappen vooruit. Ik kan me steeds beter verstaanbaar maken.

  • 10 Maart 2014 - 16:57

    Egbert:

    Moi Bjarne,

    Links heeft voorrang tenzij jij op een voorrangsweg rijdt. Maar voorzichtig zijn en oogcontact met de medeweggebruiker is het beste. Gaaf dat je aan het ATB-en bent geweest. ( uiteraard !!! met helm, nooit zonder ) Nog ff een vraagje ? Wat kost het leven daar b.v. een biertje??
    Groet'n Egbert.

  • 10 Maart 2014 - 20:33

    Bjarne:

    Hey Egbert,

    Bedankt, weet ik dat voor de volgende keer!
    Een biertje kost hier in de stad tussen de $5 en $8.

  • 10 Maart 2014 - 21:56

    Pap:

    Ha jonge.
    Weer mooi reisverslag, zo te lezen hebt je het naar je zin en geniet je met volle teugen.
    Doe je woensdag de groeten aan Kirsten en maak je foto's van de turnaccommodatie? Met name de meiden toestellen en trainingssituaties.
    Veel plezier en wellicht hebben ze daar bij de turn club ook een baantje voor je.

    Pap

  • 10 Maart 2014 - 23:12

    Jitse:

    Hey,

    Het is echt leuk om te lezen hoe het zo met je gaat!
    Ik hoop dat je ook door gaat met deze verslagen!!
    Veel succes met alles wat je van plan bent, en ik lees het allemaal wel weer :)

    Jitse

  • 12 Maart 2014 - 22:58

    Jarno:

    mooie verhalen kerel ! ga zo door!

    je vermaakt je gelukkig prima blijkbaar,
    maar smaakt die pils daar eigenlijk een beetje? nooit zo goed als bavaria/jupiler natuurlijk :P


  • 15 Maart 2014 - 12:01

    Jarl:

    He mede cursist,

    Tof om te lezen hoe het daar gaat man, zal het proberen bij te houden.
    Ook goed dat je door blijft trainen, nu hopen dat je niemand hoeft te reanimeren daar.

    Veel plezier nog verder en mag je een leuke tijd beleven.

    Jarl.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Actief sinds 27 Feb. 2014
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 5785

Voorgaande reizen:

01 Maart 2014 - 31 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: