Wat een dag! en Wat een stad! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Bjarneopreis - WaarBenJij.nu Wat een dag! en Wat een stad! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Bjarneopreis - WaarBenJij.nu

Wat een dag! en Wat een stad!

Blijf op de hoogte en volg

02 Maart 2014 | Hong Kong, Hong Kong



Voor het eerst buiten Europa, dus voor het eerst twaalf uur in het vliegtuig gezeten. Ik moet eerlijk zeggen dat die twaalf uur redelijk snel voorbij zijn gegaan, ik heb helaas geen oog dicht kunnen doen, maar door een boek te lezen en 4 films te hebben gezien heb ik de tijd denk ik wel nuttig besteed.
Hong Kong airport geland om 07:00 lokale tijd
En ik maar denken dat Schiphol groot was… Jeetje, ik denk dat ik vanuit het vliegtuig tot aan de douane 15 roltrappen heb gehad, 10 lopende banden en zelf een treinrit van 5 minuten in het vliegveld. Bij de douna moest ik eerst nog een formulietje invullen waar een aardige nederlandse vrouw mij maar heeft megeholpen. toen ik mijn koffer had, geld had gewisseld en ontbijtje achter de kiezen had ben ik naar het bus station gelopen.
TIP!
KIJK EERST WAAR JE HOTEL LIGT VOOR JE HET BOEKT
haha, mijn hotel ligt 43 km. van de 'echte' grote stad af. Ik heb 'echte' maar even tussen haakjes gezet, want ik mag dan misschien wel in een uithoek van Hong Kong zitten, ik heb nog nooit zoveel flatgebouwen bij elkaar gezien. De busreis was mooi, veel respect voor de buschauffeurs hier, nog nooit op zo'n rare manier rondjes gereden, er hangt wel veel smog in de stad, dat is wel jammer. Ik was perongelijk een aantal haltes te vroeg uitgestapt (weet ook niet waarom) dus ik moest eerst nog zoeken naar mijn hotel. Ik had op googlemaps al gezien dat alle flats hier wit waren en dat mijn hotel van glas was, en het lag bij een park. Dus ik ben maar rondjes gaan lopen, en bordjes met 'park' erop gevolgt. Eerst snapte ik niet zo goed waarom al de chinzen mij zo aankeken, maar dat kreeg ik later op de dag in het winkelcentrum wel door.
Toen ik bij mijn hotel aankwam was het eerst een heel gedoe om te kunnen inchecken, ik had namelijk op de creditcard van mijn moeder het hotel geboekt, maar die had ik natuurlijk niet mee op vakantie, dus moest ik eerst pinnen. Ook een heel gedoe, want de helft was maar in het engels en ik moest eerst 10 knoppen induwen voordat ik het geld kreeg. maar uiteindelijk zat ik dan toch in mijn kamer, op 23 hoog, met een mooi uitzicht!
Het winkelcentrum, om de hoek van het hotel zit een winkelcentrum. ik was er 's ochtends al even pinnen, maar ik ben in de middag even een rondje gaan lopen en boodschappen gaan doen. Maar ik meen het, ik heb nog nooit zoveel aziaten gezien! en het gekke was dat ik nog de enigste buitenlander was, na een hele dag rond te hebben gelopen in het park etc. heb ik maar welgeteld 1 man gezien die geen spleetogen had.
Verder heb ik me vandaag wel goed vermaakt, ik heb nog even getraind voor het slapen. Ik ben nu 36 uur acherelkaar op dus ga nu toch maar slapen.

Planning morgen:
fitnessen
misschien naar de grote stad
eten bij de pizzahut
en in het park lopen

  • 04 Maart 2014 - 09:49

    Nadia:

    Nou broertje, klinkt als een leuk begin! Fijn dat je goed bent aangekomen. Geniet nog maar even van ' de enige toerist zijn', dat zal je in NZ niet snel gebeuren ;) Succes met de volgende vlucht! Liefs

  • 04 Maart 2014 - 09:53

    Renskuh:

    Echt dingen voor jou:
    -verkeerde creditcard geboek-
    -verkeerde bushalte;
    -hotel buiten de stad
    Haha, mooi begin van een avontuur

  • 04 Maart 2014 - 10:17

    Pieter:

    Hé Bjärne,
    Wat een leuke eerste reisverslag. Zo te lezen is het af en toe best spannend, maar ala, je leert er wel van. Niet alles staat in het SAP boekje of heb je die niet bij? Veel plezier en ben benieuwd naar je volgend reisverslag. Pap.

  • 06 Maart 2014 - 18:51

    Nijsse :

    Haha Bjarne goed om te weten dat alles nog goed is gegaan.
    Vond het wel een leuk verhaal om te lezen, komisch haha
    Wel echt vet de foto's ! En ik wens jou nog veul plezier ;) ik blijf je volgen :)
    .gr.

    Niek

  • 18 April 2014 - 18:38

    Twan (van Fit Focus):

    Beste Bjarne,

    Zie nou voor de eerste keer jouw reisverslag.
    Dacht al die Bjarne heeft het veel te druk om iedereen te gaan informeren.
    Waarom ik nu pas het eerste reisverslag (18 april jl) aangeboden krijg weet ik niet maar ik het vind het heel fijn dat je toch wat laat horen. Heb nu even weinig tijd maar de komende dagen ga ik al je reisverslagen rustig doornemen. Krijg ik de komende Paasdagen hopelijk wel de tijd voor.
    Ben reuze benieuwd wat je al allemaal hebt uitgespookt en hoe de reis is geweest.
    Heb je het grote geld al weten te vinden ? ? ?
    Probeer in elk geval volop te genieten, nou heb je de kans !
    Nogmaals bedankt voor je verslaglegging en tot "mails"
    Hartelijke groet,

    Twan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Actief sinds 27 Feb. 2014
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 5781

Voorgaande reizen:

01 Maart 2014 - 31 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: